Performans pazarlaması, satış veya fırsat yaratma hedefiyle, arama motoru pazarlaması, yeniden pazarlama ve programlı satın alma teknolojileri kullanılarak oluşturulan pazarlama stratejisidir.
Performans Pazarlama, belirlenen bu bütçeyi en etkin şekilde kullanmak için doğru zamanda doğru kullanıcıya en doğru mecradan ulaşılmasını ve tüm bu çalışmaların satışla sonuçlanması sağlar.
Performans Pazarlama’nın Karakteristik Özellikleri Nelerdir?
- Bütçe etkin yönetilir bu sebeple veriye dayalıdır.
- Kişiselleştirilebilir,
- Optimize edilebilir,
- Ölçümlenebilir ya da iyileştirilebilir,
- Değerlendirilip raporlanabilir
- Stratejik hedeflemeler yapılabilir,
- Pratik yapısıyla hızlı aksiyon almaya yardımcı olur,
- Kullanıcı odaklıdır, doğru hedef kitleye doğru anda temas etmeyi sağlar.
Performans Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?
Kısa vadede mutlu kullanıcılar ve hızlı satış elde edebilmek
Öngörülü kararlar verilmelidir.
Şirket hedefleri göz önünde bulundurarak Temel Performans Göstergeleri (KPI) doğru belirlenmelidir.
Kullanıcıya sunulan tüm içerikler; iyi düşünülmüş, hedefe yönelik, özgün ve heyecan verici olmalıdır.
Performans Pazarlama’nın Alt Başlıkları Şu Şekilde Sıralayabiliriz;
- Arama Motoru Pazarlama (SEM)
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
- Arama Motoru Reklamcılığı
- Kullanıcı Deneyimi Pazarlaması
- Yeniden Hedefleme ve Yeniden Pazarlama
- Affiliate Pazarlama
- Programlı Satın Alma (Real Time Bidding)