Network Marketing ürün ve hizmetleri satış ortakları aracılığıyla doğrudan müşterilere satma mantığına sahip bir pazarlama türüdür. Kişiler şirketlerle temas kurup ürün ya da hizmetlerinden faydalanıp, bir memnuniyet söz konusu olunca markayla iletişime geçerek bu sisteme üye olurlar. Satışlarına ilk kendi çevrelerinden başlarlar. Bu sistemin bir nevi kulaktan kulağa yayılma politikası vardır. Buna en bilindik örnek ise Türkiye’de Avon, Tupperware gibi markalardır. Sistemleri bu yapı üzerine inşaa edildiği için fazlasıyla yayıldı.
Markalar açısından ise ‘Network Marketing’ geleneksel reklam yöntemlerini kullanmayıp, reklam giderlerini azaltmaktadırlar. Bu da bünyesinde çalışan insanlara fazla komisyon olarak geri dönmektedir. Network Marketing’i kullanan firmalar hedef kitlelerine ulaşırken dolambaçlı yollardan dolanmak yerine ”Direkt Etkileşim” halinde bulunmaktadır. Sanılanın aksine bu işi yapan firmaların dolandırıcı görünme algısını kırıp, güven verici düşüncelerin oluşmasını sağlar. Müşteriler açısından ise birebir ilgilenilmesi, müşterinin kendini değerli görmesini sağlar ve marka sadakati oluşur.
İki çeşit Network Marketing sistemi vardır.
-Unievel Marketing
-Binary Marketing
Unievel Network / Binary Network farkları
-Unievel Network, Binary Network’e göre daha fazla kazanmaktadır. Fakat bunun için sistemin yukarısında olman gerekmektedir. Unievel Network, deneyimi olmayan kişilere çok fazla para kazanma şansı vermiyor. Sistemde sizi kendi altında çalıştıran kişiler, sizin komisyonunuzu kendi üstlerine çok kolay bir şekilde alabiliyorlar. Kısacası bir nevi kast sistemi var. Binary Network’te ise durum tam tersi işini hızlı yaptığın sürece yaptığın işi pasif gelirden aktif gelire çok kısa bir süreçte gerçekleştirebiliyorsun.
Kişiler Network Marketing’i neden tercih etmektedir?
-Esnek çalışma saatleri,
-Giderin yok denilecek kadar az olması,
-Vergi ve muhasebeden muafiyet,
-Çevredeki yakın insanlarla satışlara başlama imkanı,
-Komisyon gelirlerinin iyi olması,
-Riskin yok denecek kadar az olması.