Sosyal Medya Pazarlamasında ;
“İyileşiyor muyuz?”
“Neyi izliyoruz?”
“Neyi takip etmeliyiz?”
“Neden bu metrikleri izliyoruz?”
Yukarıdaki sorular bir sosyal medya yöneticisinin başını döndürebilir. Sosyal medyada bu kadar çok metrik varken, hangi metriklerin hangi amaç için izleneceğini anlamak zor olabilir.
Pazarlamanın yaratıcılığa üstün geldiğine dair yaygın düşünceden bağımsız olarak, içgörüler aslında sosyal medya pazarlamasının her aşamasında en hayati unsurdur!
Performansı ölçmek için çeşitli platformlar ve hedefler için göz önünde bulundurmanız gereken birkaç temel ölçüt aşağıda verilmiştir.
1. SOV/ SOM: Rakip Analizi
Ses payı (SOV) veya pazar payı (SOM), markanızın tüm rakiplerinize kıyasla ne kadar popüler olduğunu anlamanıza yardımcı olur.
Aşağıdaki formülü kullanarak ses payını hesaplayın :
(markanızın bahsetme sayısı/toplam marka bahsetme sayısı (sizinki + rakiplerinizin) x 100 = SOV
2. Duygu Analizi: Marka İtibarı
Duygu analizi, sosyal paylaşımlardaki metnin, onları yazan kişinin duygu veya tutumunu anlamak için yorumlanmasıdır. Duyarlılık analizi, markaların mevcut müşterileri hakkında bilgi edinmelerine, potansiyel müşteriler oluşturarak yeni müşteriler edinmelerine, PR felaketlerini azaltmalarına ve itibarlı kalmalarına yardımcı olur.
3. Potansiyel Müşteriler, Dönüşüm Oranı, TBM, CPL: Platform Analizi
Sonuçlarınızı sosyal medya platformunun oluşturup oluşturmadığı, oluşturulan olası satış sayısı, dönüşüm oranı, tıklama başına maliyet veya bağlantı başına maliyet ile izlenebilir. Metrikler, anlayışınıza ve başarı ihtiyacınıza göre değişebilir.
4. Erişim, Katılım ve Takipçiler: Sosyal Medya veya Marka Popülerliği
Organik erişim ve etkileşim, son yıllarda hemen hemen her sosyal medya platformunda düştü. Ancak, daha yüksek otantik sosyal medya katılımına sahip hesaplar, herhangi bir değişiklikten en az etkilenen hesaplardır. Sosyal medya devi Facebook, marka popülerliği için önemli bir sinyal olarak “anlamlı katılım” kullanıyor.