Görsel, işitsel, düşünsel ve yazınsal unsurların referans alınarak bu unsurların bir bütün oluşturulmuş haline içerik denilebilir. Elektronik ortam üzerinden çoğalan platformlarda karşımıza çıkan unsurlar dijital içeriği ifade eder. Başka bir deyişle, internette karşımıza çıkan tüm görsel, metin, video veya sesler birer içerik olarak tanımlanabilir. Bu doğrultuda içerikler, dijital dünyayı kuran unsurlardır ve internette gördüğümüz her unsur bir içeriktir.
İçerik Çeşitleri Nelerdir?
Blog Yazıları
Web sitelerinde kullanılmak amacıyla her konuda ve alanda oluşturulabilen, kişilerin tecrübe ve birikimlerini yansıtarak zenginleştirdiği içeriklerdir. Blog yazıları ilgi çekici ve kaliteli bir içerikle hazırlandığı takdirde firmaların tanıtımında ve pazarlama faaliyetlerinde oldukça etkili olan bir içerik çeşididir. İçerisinde birçok dinamiği bulunduran blog yazıları, SEO kurallarına uygun ve doğru anahtar kelimelerle hazırlandığı takdirde, içeriğin arama motorlarında ön plana çıkmasını sağlamakta ve kullanıcıların aradığı konularda bilgi sahibi olmasına olanak vermektedir.
Görsel İçerik
Kullanıcıların ilk izlenimi çoğunlukla aradıkları hizmet veya ürünlerin görsellerine bakarak oluşmaktadır. Bu nedenle her alanda etkili olan görseller, içerik oluşturulurken de oldukça önem taşır. Görselin içeriği yansıtması doğrultusunda içerik daha anlaşılır ve kolay okunabilir olmaktadır. Bu nedenle blog yazıları hazırlanırken göz önünde bulundurulması gereken temel unsurlardan biri içerikte yer alan konuyla ilgili etkileyici ve dikkat çekici bir görsel kullanmaktır. Bunun yanı sıra çevrimiçi alışverişi tercih eden çoğu tüketici, satın alma kararını görselleri inceleyerek vermektedir. Bu satış oranlarını artırırken öte yandan markanın veya web sitesinin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Görsel içeriğin, etkileyici ve yüksek çözünürlüğe sahip olması gibi çeşitli parametreler dikkate alındığı takdirde e-ticaret firmalarına oldukça avantaj sağlamaktadır.
Video İçerik
Özellikle son yıllarda büyük bir popülerliğe sahip olan video içerikler, etkili ve önemli mesajlar vermekte kuşkusuz en çok kullanılan yöntemlerden biridir. Dijital dünyada hızla yayılan ve oldukça geniş kitlelere ulaşılmasına olanak sağlayan video içerikler, özgün ve kaliteli konularda hazırlandığı takdirde görsel içerikler kadar etkili olmaktadır. Kullanıcıya verilmek istenen mesaj, kaliteli bir video içerik ile desteklendiği takdirde markalar arama motorlarında ön plana çıkmakta ve marka bilinirliklerini oldukça artırmaktadır.
İçerikler, bilgi arayışında olan bireylerin ihtiyacını her yönüyle karşılamaları sayesinde oldukça avantajlı bir konu yelpazesine sahiptir. Bu doğrultuda ürün veya hizmetlerini sunmak ve kitlelere ulaştırmak isteyen markaların, herhangi bir konuda bilgi sahibi olmak isteyen bireylere görsel, video, tanıtım ve haber gibi çeşitli yöntemler sayesinde ulaşmaları mümkündür. Çeşitli dinamiklere uygun olarak hazırlanan kaliteli ve özgün içerikler sayesinde markalar, hem hedef kitleye hem de potansiyel müşterilere avantajlı bir şekilde ulaşmaktadır.