Instagram Live, topluluğu geliştirmek ve büyütmek için harika bir platformdur. Beğenme, yorum yapma, soru sorma ve izleyicilerin canlı kameraya katılma talebinde bulunma yeteneği sağlar. Daha uzun ömür için videoyu IGTV’ye de kaydedebilirsiniz.
Ancak Instagram canlı akış havuzuna dalmadan önce, nasıl yüzüleceğini öğrenmek çok önemlidir! Akış havuzunda o kadar çok insan olduğu göz önüne alındığında, bazılarının boğulacağı, bazılarının da zirveye çıkacağı açık.
İşte canlı videolarda mümkün olan en fazla etkileşimi elde etmenin dört pratik yolu!
1. Özgün ve Profesyonel Olun
Günümüz izleyicileri şeffaf ve gerçekçi pazarlama kampanyalarına olumlu tepki veriyor ve markaların bunu anlaması, ayarlaması ve buna göre hareket etmesi gerekiyor.
Özgünlük, güven oluşturmanın anahtarıdır. Markanız ve takipçileriniz arasındaki ilişki, gerçekliğini koruyarak, müşterilerin katılımını, saygısını ve hatta sadakatini artırarak daha güçlü hale gelir.
İzleyicilerin %91’i bir markayı satın alma, yatırım veya destekle özgünlük için ödüllendirmeye istekli olduklarını söylüyor. Buna karşılık, %62’si orijinal olarak gördükleri bir markadan alışveriş yapıyor.
Akılda tutulması gereken bazı noktalar vardır:
- Tutarlılık önemlidir. Mesajınızın gerçekliğinize uyduğundan emin olun.
- Sahte yapma. Yoksa başaramazsınız.
- Çoğu şey hakkında açık olun: iyi, kötü ve çirkin.
- Değerlerinizin doğru olduğundan emin olun. İkiyüzlü olmak istemiyoruz, değil mi?
- Konuşmadan önce düşün. Ve göndermeden önce.
2. Kendinizi Yansıtın
Eğlenceli ve etkileşimli video oturumu yapın. Takipçilerinize sizinle kişisel düzeyde bağlantı kurmasını sağlayan kişisel yaşamınız hakkında bazı ayrıntılar verin.
İzleyicilere değerli bir şeyler sunun (eğer bir şefseniz, bir tarifi canlı olarak öğretin ve aradaki yorumları yanıtlayın)
Ayrıca video sırasında bir oyun oynayabilir veya izleyicilerinizle bir anket paylaşabilirsiniz. Duygularınızı ifade etmek ve insanların yorumlarına komik bir tepki vermek için emoji kullanın.
Soru-Cevap için Instagram canlı video seçeneğini değerlendirin veya yeni ürün veya hizmetleri ortaya çıkarın, Instagram etkileşimini artırmak için takipçilerinize kamera arkası hikayeleri gösterin.
3. Bir Ana Hata Sahip Olun
İlk olarak, canlı videonuzda hangi konuları ele almak istediğinize ve izleyicilerinizin bundan ne anlamasını istediğinize karar verin. Buna dayanarak, bir harekete geçirici mesaj belirleyin yani izleyicilerin videodan sonra veya video sırasında gerçekleştirmesini istediğiniz, web sitenizi ziyaret etme, sayfanıza abone olma, ürününüzü satın alma vb. gibi hangi eylemleri gerçekleştirmesini istediğinizi belirleyin.
Her video için hızlı bir taslak oluşturun, böylece bir kayıt sırasında hangi yöne gittiğinizi bilirsiniz ve videonuz arasında kelimeler aramak zorunda kalmazsınız.
4. Bir Misafir Ekle
Misafir, çalışanlarınızdan biri veya influencer olabilir ve markanızın son röportajı veya herhangi bir etkinliği hakkında sohbet edebilirsiniz.
Influencer pazarlama, bugünlerde Instagram’da giderek daha önemli hale geldi ve markaların sektörlerindeki bu önemli düşünce liderleriyle çalışmasına ve marka mesajlarını daha geniş ve odaklanmış bir kitleye ulaştırmasına olanak sağladı. Örneğin, Sephora, konuk olarak bir güzellik etkileyicisiyle canlı bir videoya ev sahipliği yapıyor.