İçerik Türlerinizi Seçin
- İçerik türü, içerik stratejinize ve marka hikayenize uygun olmalıdır. Önce hikayeyi, amacını ve ana hedef kitlesini tanımlamalı ve daha sonra onun için en iyi türe/format’a karar vermelisiniz. Tam tersi değil.
- Hikayeyi okuyucuya odaklayın! içerik, gerçek vb.
- Hikayeyi asla deneyimlemeyeceklerse, kullanıcıların neleri kaçıracağını tanımlayın. Bu tanım, doğru içerik türünü seçmenize de yardımcı olacaktır.
- Oluşturmaya karar verdiğiniz içerik türü ne olursa olsun, insanların odaklanmasını ve hikayeyi hatırlamasını sağlamayı unutmayın – tasarım veya gezinme öğeleriyle çok fazla dikkati dağıtmayın.
- İstediğiniz içerik türü hikayesini beyin fırtınası/üretim/yayınlama ve güncelleme maliyetini ve hikaye yayına girdikten sonra elde etmek istediğiniz Yatırım Getirisini hesaplayın. Yatırım getirisi yeterince büyük olmayacaksa, hikayenin üretimine 100 kişiyi dahil etmenin bir anlamı yoktur.
- Kullanıcıların hikayede gezinmek için daha az zaman ve çaba harcamasını ve hikayenin tadını çıkarmaya daha fazla zaman ayırmasını sağlayın, böylece hikayeyi hatırlayabilir ve büyük olasılıkla ağlarıyla paylaşabilirler. Bir kitabın sayfasını çevirmenin ne kadar kolay olduğunu ve basılı kitapların neden asla eskimeyeceğini unutmayın. tasarım o kadar görünmez ki insanlar kolayca hikayeye dalabilirler.
- CMS’nizin (İçerik Yönetim Sistemi) tek bir hikaye içinde birden fazla içerik formatına izin verdiğinden emin olun. Bu, daha kısa sürede farklı formatlar kullanarak hikayeler yayınlamanıza olanak tanır.
- Grafiklerin belirli bir yön ve genişlikte olmasını gerektiren tasarımlar oluşturmayın, akıcı ve esnek olacak şekilde tasarlayın (Özellikle şimdi Mobil çağda).
Belirli İletişim Hedefleri İçin En İyi İçerik Türü Fikirleri
1. Eğlence
- Animasyonlar
- Karikatür
- Tüketici Yarışmaları
- Komik Bilgiler
- Eğlenceli Video Serileri
- Komik Fotoğraf veya Gifler
- Mizah (memes)
- Parodiler
- Video Oyunları
2. İlham
- Tasarım Fikirleri
- Topluma Ulaşıp Onu Destekleyecek Hikayeler
- Bağış Hikayeleri
- Müşteri Hikayeleri
- Çalışan Hikayeleri
- Sektörden Röportajlar
- Podcastler
- Kişisel Biyografiler
- İlham Verici Sözler
3. İkna Etmek
- Müşteri Hikayeleri
- Ücretsiz Denemeler
- Sektör Ödülleri
- Zihin Haritaları
- Teklifler
- Ürün Demoları
- Ürün Değerlendirmeleri
- Ürün İncelemeleri
4. Bilgi Vermek
- Sahne Arkası Hikayeler
- Son Haber İçeriği
- Topluluk İlişkileri
- Dijital Broşürler
- Deneyler
- Medya Görüşleri
- Medya Yayınları
- Anketler
- Fiyat Rehberi
- Ürün Güncellemeleri
- Haber Grafikleri
- Zaman Çizelgeleri
5. Destek
- Sosyal Medya Üzerinden Canlı Yayın Eğitimi
- Canlı Sohbet
- Soru ve Cevap Makaleleri
- Site Turu Videoları(Nasıl Kullanılır?)
- Forumlar
6. Eğitim
- Pazar Araştırma Raporları
- ‘Nedir’ Makaleleri
- Sektörün Durumu Raporları
- Webinarlar
- Sınavlar
- Eğitim Kılavuzları
- Sektör Araştırması
- E-Kitap
İçerik Pazarlaması Nedir?
İçerik Pazarlama Enstitüsü’ne göre, İçerik Pazarlama, “Açık bir şekilde tanımlanmış bir kitleyi çekmek ve elde tutmak ve nihayetinde karlı müşteri eylemini yönlendirmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik yaratmaya ve dağıtmaya odaklanan stratejik bir yaklaşımdır”. İçerik ve kişisel deneyimler şunları yapmanın en iyi yoludur:
Müşterilerle ilişkiler oluşturun. Satın almaya veya tekrar satın almaya yol açacak gerçek mikro anları geliştirin. Müşterinizin zamanını ve dikkatini kazanmak için ikna edici bir argümana sahip olun. Tüm iletişim sonuçlarımızı optimize edin. Doğru içerikle markanız, başka hiçbir mecranın yapamayacağı kadar ziyaret, yorum ve paylaşım üretebilecektir.
Satın alma kararı markanın katılımı ile veya katılımı olmaksızın gerçekleştiği için; pazarlamacılar, ikna edici içerik sunarak bu satın alma kararları sürecine katılabilir.
Stratejik Bir İçerik Pazarlama Planına Sahip Olmanın Faydaları
Dikkat yeni para birimidir. Harika bir içerik stratejisi sizi aklın başında tutar.
Altı Adımda İçerik Stratejisi Başarısı
İş hedefleriniz ve hedeflerinizle başlayın. Bu hedefler hakkında İçerik Strateji Uzmanınızla konuşun.İçerik stratejistiniz daha sonra bu süreci denetleyecektir:
“ Tatlı ” noktanızı tanımlayın
İşiniz veya projeniz pazardaki bir ihtiyacı karşılıyor. Pazar araştırması yaptınız veya (MVP – Minimum Uygulanabilir Ürün) ürününüzün belirli bir ihtiyaca çözüm sunacağına dair güçlü kanıtlarınız var.
İçerik eğimini tanımlayın
İçeriğinizin, ana hedefinizin ihtiyacını da çözen benzersiz bir lezzetle pişirilmesini sağlamanız gereken yer burasıdır. Bu süreç, halihazırda sahip olduğunuz içeriği keşfetmek için bir İçerik Denetimi ve Analizi yapmayı içerebilir . Bu genellikle çevrimiçi olarak yayınlanan içeriktir ancak basılı broşürler ve teknik incelemeler gibi diğer içerik türlerini de kapsayabilir. Analiz kısmı bir koklama testi gibidir. Bu içeriğin tamamı potansiyel ve mevcut müşterilerinizle alakalı mı? Mevcut iş hedeflerinizle uyumlu mu? Güncel mi? Ayrıca, ne eksik?
Kitlenizi oluşturun
İçerik eğiminizin sizi uzun vadede destekleyeceğini doğrulamanın bir yolu, o içeriğe abone olan, görüntüleyen ve paylaşan kişi sayısıdır. İçerik tabanınızı oluşturmanın harika bir yolu, yalnızca benzersiz içeriğinizi paylaşmak değil, aynı zamanda kitlenizi dahil etmeye çalışmaktır.
Plan
Burası, içerik stratejistinizin SEO uzmanları, editörler, içerik üreticileri, kullanılabilirlik yöneticileri ve pazarlama yöneticileri gibi diğer önemli oyuncularla işbirliği yapacağı ve sizin için içerik önerileri oluşturacağı yerdir. Bu aynı zamanda yönergeleri ve temel bir mesajlaşma belgesini de içerebilir. Burada tanımlayacağınız iki alan: Sahip olmak istediğiniz İçerik Türü : Ses mi olacak? Video? nesne? dijital ses dosyası? Infographics?
Platform
Ağırlıklı olarak Facebook, Instagram, kendi blogunuz, Youtube, vb.’ye mi odaklanacaksınız?
Yürütme
Tutarlı Teslimat anahtardır. Kitlenizin, markanızın bu belirli içerik eğimine sahip olduğunu hissetmesini istiyorsunuz. Bir sürece, üzerinde anlaşmaya varılan bir programa ve planın gerçekleşmesi için kaynaklara ihtiyacınız var. İçerik stratejistiniz yürütmeyi denetlemeye yardımcı olabilir, sizi kaynaklara yönlendirebilir ve hatta sizin için oluşturulan içeriği elde edebilir.
Ölçüm Sonuçları
İçeriğinizin tüm platformlarda hala olması gerekeni yaptığından emin olmak için düzenli olarak kontrol etmeniz önemlidir. Personelinizde bir içerik yöneticiniz ve bir Web analistiniz varsa, çok iyi durumdasınız. Bu sonuçları ve öğrenilen bilgileri alın ve gelecekteki içerik pazarlama programlarınıza uygulayın. Sınırlı zaman ve kaynaklarla hedef kitlenizi oluşturmak için sabırlı olmanız gerektiğini unutmayın. Bazı şirketler, hatta İçerik Pazarlama Enstitüsü gibi içerik uzmanları bile Kitlelerini oluşturmaları yaklaşık iki yıl sürdü.
Büyük Bir İçerik Pazarlama Stratejisi Uygulamasındaki En Büyük Tehlikeler Nelerdir?
Başlamamak. Benzersiz, alakalı içeriğin oluşturulmasını, düzenlenmesini ve yayınlanmasını ertelemek ve tutarsızlık. Yönetebileceğiniz zaman dilimlerinde yayınlayın.