Sosyal Medya Nedir ?
Bilgiyi kişilere ve topluma aktaran, eğlence, bilgi, ve eğitim gibi sorumluluğa sahip görsel, işitsel ve hem görsel hem işitsel araçların tümüdür. Sosyal medya; İnternette bilgi paylaşımının tek taraflı yapılmadığı, herkesin içeriklerini özgürce dile getirebildiği, fikir ve düşüncelerin paylaşıldığı, insanların birbirine destek olduğu tüm düzenin bütününe verilen isimdir.
Birçok kişi ve kurum tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Hızlı erişim ve etkileşim sayesinde makaleleri, haberleri, düşünceleri, günlük yaşanan olayları, fotoğrafları sosyal medya aracılığı ile görebilmekte görüşlerini yine bu sosyal ağ ile yansıtabilmektedir. Yani gündem hakkında hemen bilgi edinmek mümkün.
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya sayfa ve hesaplarının kullanımının nasıl olması gerektiğini, bu süreçte hangi yolların izleneceğini, acil durumlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını, marka yönetiminin nasıl yapılması gerektiğini ve tüm bu sürecin koordineli bir şekilde yönetilmesi gibi tüm durumlara verilen genel addır.
Sosyal medya, günümüz teknolojisinde güçlü bir yeri olan en önemli pazarlama stratejilerinden biridir. Bu yüzden yönetim şekli çok önemlidir.
Peki Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
Hedef Kitle Belirleme: Sosyal Medya Yönetimi’nin en önemli unsurlarından biri hedef kitle belirlemektir. Belirlediğiniz hedef kitlenizin yaş aralığını, cinsiyetini, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını bilmeniz gerekir. Bu bilgilere nasıl ulaşacağınızı bilmiyorsanız bizden ufak bir tavsiye. Basit anketlerle ayrıntılı bilgiler elde edebilirsiniz. Böylelikle sosyal medya paylaşımlarınızla hedef kitlenizin dikkatini çeken gönderiler paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizi özel hissettirebilmek adına özel günlerde hediye indirimler ve kuponlar göndermeyi unutmayın.
İçerik Yönetimi: Kaliteli bir sosyal medya yönetimi markanızın, arama motorlarında üst sıralarda çıkmasını sağlar. İçeriklerinizin özgün ve anlaşılır bir biçimde olması bunu başarmanıza yardımcı olur. Sosyal medya yönetmenin en temel unsurlardan bir diğeri de içerik yönetimidir. İçeriklerinizi belirlerken hedef kitlenizin dikkatini çekecek gönderileri tercih etmelisiniz. Böylelikle hedef kitlenize daha hızlı ulaşmış olursunuz.
Rakip Analizi: Sosyal Medya Yönetiminin bir diğer önemli unsuru olan rakip analizi, rekabet açısından oldukça önemlidir. Rakiplerinizin güncel hareketlerini takip ederek, onların gönderilerinden daha dikkat çekici içerikler paylaşmanızda fayda var. Sosyal medyanızı her zaman rakiplerinizden daha aktif bir şekilde kullanmalı ve bunları doğru içeriklerle desteklemelisiniz.
Reklam Yönetimi: Gün geçtikçe internet reklamları daha çok kullanılmaktadır. Web sitenizde, arama motoru reklamları kullanmanız dışında, sosyal medya hesaplarınızdan da içerik paylaşımlarınızı reklam vererek daha fazla hedef kitleye ulaştırmanız mümkündür. Bu sizi hedefinize daha kolay ulaşırır.
Analytics: Sosyal medyada yapılan paylaşımların istatistiklerine bakarak hedefine ulaşıp ulaşmadığı mutlaka kontrol edilmelidir. Günlük, haftalık, aylık ve yıllık raporlar alıp, bu raporlara göre strateji değiştirmek, başka alternatifler düşünmek ve reklam bütçenizi artırmanız gerekebilir. Bu sayede sosyal medya yönetiminizi daha kaliteli yapmış olursunuz.
Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?
Sosyal medya yönetimi sadece mesajlara cevap vermek, takipçi kazanmak ve paylaşım yapmak değildir. Profilin tasarlanması, belirli bir anlayış oturtarak paylaşımların gerçekleştirilmesi ve çeşitli pazarlama tekniklerini kullanarak hedef kitle ile iletişim halinde olmak sosyal medya yönetimini tanımlanmasında kullanılabilir. Bu süreç düzenli bir şekilde yürütülmesi gereken ve süreklilik yakalandığında başarının geldiği bir durum olup düzensiz aralıklarla yapılan paylaşımlar ve etkileşimin arttırılamaması sosyal medyada başarısızlığın ortaya çıkmasına sebep olur. Profesyonel bir destek hayatınızı kurtarabilir.