pexels-nothing-ahead-7189748

Sosyal Medya Reklamcılığı Terimler Sözlüğü

Sosyal medyada reklam çıkarken karşımıza bazı terimler çıkıyor, bu terimlerin ne olduğunu öğrenmek isteyenlere özel terim sözlüğü oluşturduk.

Add to Carters (A2C) : Ürünü sepete ekleyen tekil kişiler

Abondon Cart (Sepeti terk etme) : Potansiyel müşterinin çevrimiçi bir sipariş için ödeme işleme başlatması ancak satın alma işlemini tamamlamadan işlemden çıkmasıdır.

Affiliate Marketing : Pazarlama/satış ortaklığı

Always On Campaign (AO) : Her zaman açık duran reklam kampanyalarına genelde AO deriz. Bu kampanyaların sürekliliği makine öğrenmesinin devamlılığı ve optimizasyon için önemlidir.

Display advertising : Görüntülenme esasına dayalı reklamcılık

Bounce rate : Siteden hemen çıkma oranı

Click/clickthrough rate (CTR) : Tıklama Oranı

Content Management System (CMS) : İçerik yönetim sistemidir. Hazır kaynak kodlara sahip bu sistemler ile bir çok farklı konuda ve alanda internet sitesi tasarlayabilir, yayına alabilirsiniz. Dünya üzerinde yüzlerce içerik yönetim sistemi aktif olarak kullanılmaktadır ve farklı amaçlara hizmet etmektedir. En yaygınlarından bazıları wordpress, wix, opencart, shopify

Conversion rate : Dönüşüm oranı

Cost Per Click (CPC) : Tıklama başına maaliyet

Cost Per Install (CPI) : İzlenme başına maaliyet

Cost Per Mille (CPM) : Bin gösterim başına maaliyet

Cost Per View (CPV) : İzlenme başına maaliyet

Conversion Rate Optimization (CRO) : Dönüşüm oranlarını iyileştirme

Call To Action (CTA) : Harekete geçirici buton, reklam metni vb. (Hemen satın al)

Data Management Platform (DMP) : Veri yönetim platformları. Veri toplar, ayrıştırır, zenginleştirir, segmente eder.

Impression : Gösterim (reklam gösterimi olarak kullanılır)

Landing Page : Hedef sayfa (Reklamları yönlendirdiğimiz özel amaçlı web siteleri)

Native Advertising : Doğal reklamlar

Positive Signal : Bir kampanya veya reklam ile alakalı kalite puanı, müşteri değeri,  kullanıcı deneyimi, etkileşim gibi kriterlere bağlı baş gösteren olumlu izler, gözlemler.

Public_html : Web sitelerinde herkese açık sayfaların tutulduğu sistem(kök dizini) dosyasının adıdır. Yani web sitenizin içerisinde direkt ‘siteadi.com/’ yolunda dosyaların yer alması için bu dizin klasörünün kullanılması gerekmektedir.

Remarketing : Yeniden pazarlama

Search Engine Optimization (SEO) : Arama motoru optimizasyonu (google organik aramalarda üst sıralarda çıkmak)

Secure Socket Layer (SSL) : SSL kişisel gizlilik ve güvenirlik sağlayan, network üzerindeki bilgi transferleri sırasında bilginin bütünlüğü ve gizliliği (data protection) için sunucu ile istemci arasındaki iletişimin şifrelenmiş şekilde yapılabilmesine imkan veren bu sayede gizliliğin ve bütünlüğün korunmasını sağlayan Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür diye tanımlayabiliriz.

 

 

Tags: No tags

Bir Cevap Yazın