pexels-luca-sammarco-6162932

Facebook’ta Yorum Sıralaması Nedir ve Nasıl Etkinleştirilir?

Facebook en etkili ve temel sanal alan haline geldi. Yalnızca sosyal ağ için kullanılmaz, aynı zamanda markanızı sosyal olarak tanıtmanın harika bir yoludur.

Gönderilere yorum yapmak ve yanıt vermek, hedef kitlenizle yoğun bir bağlantı kurmanın ve bir marka olarak Facebook’taki varlığınızı güçlendirmenin harika bir yoludur. Facebook gönderinizdeki yorumlara yanıt vermek, daha fazla etkileşimi teşvik eder. Ancak ilgili konuşmalara dahil olmak çok önemlidir.

Yorum Sıralaması Nedir?

Facebook algoritması, kullanıcının Facebook’taki zamanının iyi geçmesini sağlamak için sürekli çalışıyor. Bunu yapmanın bir yolu, insanlara kendileriyle en alakalı yorumları göstererek anlamlı konuşmaları teşvik etmeye yardımcı olan sıralamadır.

Facebook, yorumların kalitesini belirlemek için üç ölçüm kullanır.

  • Bütünlük sinyalleri (tıklama tuzağı)
  • Yorum etkileşimleri
  • Adminin yorumlara tepkisi

Bir yorum ne kadar çok yanıt veya tepki alırsa, sıralaması o kadar yüksek olur.

Yorum Sıralaması Nasıl Etkinleştirilir

Takipçisi çok olan markaların gönderilerinde Facebook Yorum Sıralaması otomatik olarak etkinleştirilir.

Daha az takipçisi olan kullanıcılar, gönderilerinin altında daha az yorum olduğu için yorum sıralaması otomatik olarak açılmaz. Ama kullanmak isterlerse ayarlarına gidip açabilirler.

Yorum sıralamasını açmak veya kapatmak için Sayfa yöneticisi olmanız gerekir. Yöneticiyseniz aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Haber Kaynağınızdan, soldaki menüden Sayfalar’a tıklayın
  2. Sayfanıza gidin
  3. Sayfanızın sol alt kısmındaki ‘Sayfa Ayarları’na tıklayın
  4. Gönderen ‘Genel’ , tıklayın ‘Yorum Sıralaması’na girin.
  5. Yorum sıralamasını açmak için Varsayılan olarak en alakalı yorumları görün’ün yanındaki kutuyu tıklayarak işaretleyin.
  6. ‘Değişiklikleri Kaydet’i tıklayın 

 

Markalar İçin Neler Var?

Yorum sıralaması, marka algısı üzerinde olumlu bir etki bırakır ve marka otoritesini gösterir . Bunun nedeni, yorum sıralamasının, markaların en ilgi çekici ve yararlı yorum konuşmalarını sayfa kullanıcılarına en üstte göstermesine yardımcı olması gerektiğidir.

Markalar, tartışmalı yorum etkileşimleri nedeniyle sayfalarının genellikle incelemeye maruz kaldığını düşünüyorsa, Yorum Sıralaması faydalı olabilir.

Bunu kullanarak en çok takipçisi olan sayfalar (Facebook çok fazla tanımlamadı) yararlanır. Daha az takipçiye sahip işletme sayfaları ve çok fazla yorum almayan gönderiler için, yorum sıralamasını seçmek, gönderilerdeki yorum sırasını büyük ölçüde değiştirmez.

İster büyük ister küçük bir işletme olun, yorum bölümünüzü spam veya herhangi bir olumsuz yorumdan uzak tutmak her zaman iyidir .

Bir Cevap Yazın