pile-3d-instagram-logos_1379-876.jpg-1790x1006

Instagram Reklamcılığı Nedir?

Günümüz teknolojilerinin ilerlemesiyle birlikte sosyal medya reklamcılığı da aynı oranda artış göstermiştir. Birçok sosyal medya uygulamaları üzerinden reklam verme olanağı sayesinde firmalar, işletmeler ve marka sahipleri bu yöntemi kullanarak müşterilerine kolay ve zahmetsiz bir yöntemle ulaşma imkanı bulabilir hale gelmiştir. 

Instagram Reklamcılığı Hangi Amaçlarla Kullanılır? 

Instagram reklamcılığının firmalar ve işletmeler tarafından kullanılmasının ana sebebi oldukça fazla artısı olduğundan elbette. Düşük maliyetle binlerce kişiye ulaşabilme imkanı sunan Instagram reklamcılığı, dönüşlerini de kısa sürede sağlamasıyla işletmeler tarafından oldukça faydalı bulunan bir dijital reklam aracıdır. Düşük ve büyük bütçe aranmaksızın her işletmenin kendi bütçesine uygun reklam verebilme imkanı sunabilen bu reklamcılık görüntü sayısını da sizin nezdinizde bırakır. 

instagram Reklamcılığının Firma ve İşletmelere sunduğu Avantajlar Nelerdir? 

  • Bütçenize uygun bir maliyet imkanı sunar. 
  • Ürün ve tanıtımını yapmak istediğiniz içerikleri en görünür halde oluşturduğunuz hedef kitlelere ulaşmasını sağlar.
  • Uzun bir zaman aralığının aksine kısa bir sürede dönüş almanı sağlar.
  • Markanızın ya da firmanızın binlerce kişiye ulaşarak marka bilinirliğinizi artırmasını sağlar. 
  • Reklam verme süresini size bırakarak hangi zamanda ve tarihte başlayacağınızı ve hangi tarihte bitireceğinizi sizin seçmenize olanak sağlar.
  • Reklam vermek oldukça kolaydır. 
  • Hedef kitlenize uygun kriterleri seçerek ulaşmak istediğiniz kişilere kolayca ulaşma imkanı sağlar.
  • Dilediğiniz ülke ya da konuma göre seçme imkanını tamamen size bırakan Instagram, böylece belirlediğiniz hedef kitlenizi seçme imkanını da size bırakmış olur. 
  • Planladığınız bir kampanyayı dilediğiniz bir zamanda ya da hemen uaşmasınızı istediğiniz bir kampanyayı kısa bir sürede ulaşmasını sağlar.  
  • Diğer dijital reklam verme imkanı sunan uygulamalara göre geri dönüş sağlanması daha yüksektir. 
  • Yayınladığınız reklam tamamen sizin kontrolünüzdedir. 
  • Markanızın ve firmanızın gitgide tanınırlığını artırarak satışlarınızın yükselmesini sağlar.
  • İnstagram reklam verme aracı ile web site trafiğini arttırabilirsiniz.
  • Reklamcılık sistemi sayesinde eski kullanıcılar da marka ve işletmenize rahatça ulaşabilir. 

Instagram Reklam Modelleri Nelerdir? 

Instagram reklamcılığın da 4 temel reklam verme modeli bulunur. Markaların hedeflediği kitleye ve amaca ulaşabilmesi için amacına uygun bir reklam verme modelini bulmak oldukça önemlidir. 

1- Instagram Görsel ile Reklam Verme Modeli 

Görsel üzerinden reklam verme modeli oldukça yaygın bir şekilde kullanılan bir modeldir. Instagram reklam verme modelleri için de basit ve kullanışlı bir modeldir. Markanın hedef kitleye ulaşmasını istediği fotoğrafı, en vurucu ve dikkat çekici şekilde sunarak hedef kitleye ulaşmasını sağlar. 

2- Instagram Video ile Reklam Verme Modeli

Kitlelerin artık bir şeyleri izleme oranı her geçen gün daha da artmakta. Video üzerinden reklam verme dikey yada yatay istediğinize göre oluşturulabilmekte, bu yolla ürün ve marka tanıtımlarınızı rahatça yapabilirsiniz. 

3-  Instagram Dönen Reklam Verme Modeli

Seçtiğiniz görsellerle tek bir reklam oluşturabilir böylece daha fazla görselle tek bir reklam oluşturabilirsiniz. 

4- Instagram Story Reklam Verme Modeli

Video ve görsellerden oluşturabileceğiniz hikaye bölümünü birçok kullanıcı aktif olarak kullanabilmekte. Diğer reklam modellerinin yanında bu model üzerinden verilen reklam onların aksine daha çok kişiye ulaşmasını sağlıyor. Hikaye modeli ile hem farklı bağlantı ekleyebilir hem de web sitenize yönlendirerek takipçilerinizin ulaşmasını sağlayabilirsiniz. 

Instagram reklamcılığı diğer dijital reklam verme araçlarına göre oldukça kullanışlı olup, birçok avantajı olan özelliği de içinde barındırır. Her tür kesime hitap edebilen bu reklam aracı, firmaların düşük bir maliyetle de reklam verebilmesini sağlar.

Comments are closed.