pexels-photo-7710082

Marka Pazarlaması

Bir ya da bir grup üreticinin, satıcının mal ve hizmetlerinin tanıtmaya rakiplerinden ayırt etmeye ve farklılaştırmaya hizmet eden isim, logo, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bütün bunların bileşkesi olan bir kimlik ve kişiliktir. Marka gerek kalite gerekse dürüst bir çalışma ve bir iş hacmi sembolü olarak hak sahibi tanıtan işaretler olarak da tanımlanmaktadır. Mal ve hizmetlerle onları tanıtan marka arasında güçlü bir bağ ile bütünleşmiştir.

Tüm ürünlerin bazılarının fiziksel ve kimyasal özellikleri yanında markasıyla yansıttığı bazı duygusal ya da psikolojik özellikleri vardır. Bu özellikler bir kimliği yansıtarak tüketicinin zihninde bir imaj oluşturur. Bu imajın rakip ürünlere göre tüketici zihnindeki pozisyonuna markanın konumu bunun için yürütülen çabalara da markanın konumlandırılması denir. Dolayısıyla marka bir isim olmanın ötesinde bir kimlik bir imaj ve konumlandırmaya hizmet eden bir kavram olarak görülmelidir.

Marka Pazarlamasının Önemi ve Faydaları

  • Markalaşma ile Rakipleri Yenmek
  • Markalaşmada Bilinçli Olmak
  • Marka Bilinirliği Yaratmak
  • Marka Güveni Oluşturmak
  • İşletmelere Kimlik Kazandırmak
  • Markalaşma ile Personelde Gurur Oluşturmak

Comments are closed.